• :
  • |

Umek: “Na Mayday festivalu sem se odločil, da hočem tudi jaz nekoč stati na odru, kar se je nekaj let kasneje zares zgodilo.”

16.5.2018
partyinfo.si

Danes ni Slovenca, ki ne bi vedel kdo je dj Umek in ker je njegov rojstni dan vam na portalu Partyinfo.si predlagamo, da si preberite članek kako je Umek postal zvezda svetovnega formata.

Umek je svoj začetek pričel v priljubljeni ljubljanski kleti (K4), kjer je vrtel kot  MC Brane. Ko se je mamin režim nekoliko omehčal in je lahko prihajal domov ob treh zjutraj, se je Uroš  znašel pred novo težavo. Zadnji avtobus proti Šiški je odpeljal  že prej, zato se je Uroš, ki mu takrat zaradi treninga košarke ni manjkalo kondicije, odločil, da bo sredi noči tekel čez pol mesta domov. Umek je košarkaško kariero zamenjal za glasbeno, košarko pa sta zamenjala rekreativno kolesarjenje in obiskovanje telovadnic.

V klubu K4 je spoznal Uroša Paunoviča in Vida Vidmarja, s katerima je so-ustanovil elektronski bend Mouse Trap. Z njuno pomočjo je prvič prišel v stik s satelitskimi radiji. Vikende je preživel ob specializiranih programih Green Apple oz. Dance Nation in spoznaval vso paleto elektronske plesne glasbe. Začetki produkcije so bili nedolžni in naivni. Uporabljal je računalniški program Scream Tracker, ki je deloval v 8-bitni resoluciji na štirih mono kanalih. Kljub temu ga je produkcija povsem zasvojila. S svojim prvim delom za neki piratski studio je zaslužil toliko, da je lahko kupil pravi sampler. “Od takrat naprej me ni bilo nikjer več. Ob tisti škatli sem preživel od deset do šestnajst ur na dan in razbijal do nezavesti.”

V Palmo (bivša Stopoteka, kasneje Sub Sub danes nekdanji F-club) je začel zahajati na matineje, kjer je vrtel glasbo Iztok Kurnik – Alf, danes menedžer skupine Siddharta. Umek je povsem naključno dobil prvo priložnost vrtenja glasbe: “Vedno sem čepel tam nekje v kotu. Nekoč pa me je Alf čisto nepričakovano vprašal, ali bi ga zamenjal. Rekel sem ja! Vrgel mi je slušalke in večer sem moral speljati do konca, kar mi je nekako uspelo.” Umek je lahko kakšno uro pred matinejo vadil na gramofonih, za katere takrat še ni imel denarja. Nekoliko kasneje sta z Alfom na radiu RGL zagnala tudi specializirano oddajo Technomania.

Aldo Ivančič, starosta slovenske elektronike, je v Umeku prepoznal talent in mu dal možnost ogrevanja večerov v klubu K4. S honorarjem si je lahko kupil en CD, ampak zanj je bilo bistveno, da je sploh lahko vrtel. Umek še danes obžaluje svojo odločitev, da je prodal paket 200 CD-jev, ki jih je dolgo zbiral in so bili zanj takrat sveti, vendar je nujno potreboval denar za vinilne plošče. Kupovanje plošč v 90. letih ni bilo tako preprosto kot danes: “Slišali smo, da so v Münchnu neke trgovine s ploščami. Sedli smo na nakupovalni avtobus, potem pa smo se morali znajti. V München sem šel prvič z mojo takratno punco Gabi. Kupila sva sedem, osem plošč in tako sem začel zbirati vinile. Ko je Gabi naredila vozniški izpit, smo začeli hoditi po plošče vsakih nekaj tednov. Informacije o novih izdajah je bilo težko dobiti, saj še ni bilo interneta. Reševali smo se s spremljanjem lestvic v reviji Raveline. Če si rabil muziko, si je takrat nisi mogel preprosto naložiti z interneta. Moral si iti fizično v Nemčijo, naročiti CD-je, ali pa si komu, ki je šel tja, težil, da ti prinese kaj iz glasbenih trgovin.”

Umek je v klubu K4 spoznal še druge pionirje elektronske scene v Sloveniji: ustvarjalce projektov Anna Lisa, Clocx, Random Logic … Druženje in pogovori o glasbi, ponedeljkova srečanja na Radiu Študent in srečanje s pravo studijsko opremo v studiu Jureta Havlička so Umeka dokončno prepričali, da je ustvarjanje glasbe tisto, kar si želi.

Navdih za organizacijo prvih elektronskih žurov v Sloveniji je bila scena v Nemčiji. “Ko smo šli prvič na Technomanio v München in tam doživeli žur v hangarju s 15.000 ljudmi na sedmih plesiščih, je bilo to nekaj neverjetnega. Ob obisku še enkrat večjega Maydaya pa sem se odločil, da hočem tudi jaz nekoč stati na odru, kar se je nekaj let kasneje zares zgodilo.”

Prvi Umekov izlet v založniške vode je bil zagon pionirske slovenske specializirane techno založbe Absense, ki sta jo zagnala z Boštjanom Marušičem. Etiketa se je tudi mednarodno uveljavila z alternativnimi izdajami slovenskih in hrvaških producentov (Umek, Anorak, Random Logic, Brother’s Yard, Clox), na podzaložbi Expire pa so izdajali tuje techno mojstre, kot je na primer Innigo Kenedy.

Še večjo prepoznavnost je dosegel v navezi z Valentinom Kanzyanijem, s katerim vodita založbi Recycled Loops in Earresistible Musick. Predvsem prva je v mednarodnih krogih sinonim slovenskega techna. Ideja za založbo se je porodila, ko sta Umek in Kanzyani vrtela v Ambasadi Gavioli. Prvotno naj bi založba z imenom Next Wave nastala pod okriljem Ambasade, vendar sta zaradi ločitve od Ambasade DJa s podporo distribucije Prime leta 1999 zagnala lastno založbo. Poimenovala sta jo Recycled Loops po takratnem trendu recikliranja starih techno ‘loopov’. Leto kasneje sta vzpostavila še založbo Earresistible kot platformo za razvijanje lastnega, precej trdega housa.

Leta 2000 je DJ Umek z glasbenimi kolegi Bizzy, Dojaja, Psiho in Plotz zagnal še en uspešen projekt – Consumer Recreation. Zaživel je kot serija odmevnih večerov v klubu Lipa (zdajšnjem Club SEVEN Discotheque) in se uveljavil kot organizacija za prirejanje elektronskih zabav, oddaja na radiu Gama MM in kot samostojna založba. Ideja je bila slovenskemu občinstvu predstavljati novo glasbo, promo plošče, s katerimi so Umeka na njegovih nastopih v tujini zalagali didžeji in založbe.

Ekipa Consumer Recreation je leta 2003 združila moči s Taotechom in še nekaterimi vidnimi posamezniki na področju zasnove in izvedbe elektronskih glasbenih prireditev. Nastala je organizacija Explicit Musick, ki je slovensko sceno zaznamovala z nepozabnimi masovkami, kot so Meet Me, Sindustry in Eurora ter postavila merila za organizacijo velikih elektronskih žurov v Sloveniji.

Nadgradnja projekta Consumer Recreation je zagon nove filozofije klubskega življenja in svežih zvočnih sistemov pod imenom Astrodisco. Pobuda, v kateri se je 2006 Umek pridružili kolegom Bizzyju, Dojaji in Krizsu, je poseben slovenski prispevek k novodobnemu “elektro-minimalizmu”, ki temelji na snovanju butičnih klubskih večerov za sladokusce v povezavi z razvijanjem večpredstavnostnih ustvarjalnih rešitev. Z gradnjo na prepoznavni avtorski glasbi, neomejenem prepletanju glasbenih žanrov, gostovanju svežih globalnih glasbenih gurujev in izborom nenavadnih kombinacij, si je Astrodisco nabral zvesto občinstvo in v naš prostor vnesel tudi koncept klubskega življenja med tednom, saj je zaradi nekoliko bolj humanih urnikov pritegnil tudi zaposlene ljubitelje plesne elektronike. Vzporedno je Astrodisco zaživel še kot založba. Trenutno najbolj aktualen projekt je 1605 – Sixteenofive, ki deluje kot založba in eksperimentalen organizacijski sistem obenem.

Zamisel o dobrodelni open air zabavi v osrednjem ljubljanskem parku Tivoli se je porodila DJ Umeku. Skupaj z organizacijo Futuristing Music je razvil idejo in jo predstavil družbi Si.mobil, ki je pobudo podprla. Tako se je leta 2005 na zadnji vikend v avgustu zgodil prvi donatorski dogodek Žur z razlogom z DJ Umekom v parki Tivoli. Sam festival datira še leto prej (10. december 2004), ko je Futuristing Music organiziral prvi dobrodelni žur na Gornjem trgu v Ljubljani. Pod okriljem DJ Umeka je Žur z razlogom doživel vsebinsko in številčno nadgradnjo. Postal je vseslovensko in tudi mednarodno prepoznaven in dobro obiskan.  Zabavo z dobrim namenom podpira občina Ljubljana.

Zeta Reticula pa je Umekov ‘otrok ljubezni’, s katerim raziskuje robate, temačne, a tople elektro širjave. Zagnal ga je leta 2000, ga kmalu zatem zaklenil v bunker in se k njemu vrnil predlani. Po reinkarnaciji je z Zeto Reticulo nastopil trikrat: na block partyju pred Centralno postajo, ki ga je zaradi navdušene množice, ki je blokirala Trubarjevo ulico, ustavila policija, na Amsterdam Dance Eventu kot poseben gost Dava Clarka in s tretjo, vsaj štiriurno izdajo klubu K4.

Partyinfo.si
S.Kuhar
Vir:Wikepedia,Youtube
Te zanimajo najnovejše fotke z različnih eventov? Klikni TUKAJ.
Ne veš, kje se ta vikend dogaja? Klikni TUKAJ in izvedel boš prav vse.
Si DJ in te zanima, kaj je novega v svetu elektronike? Klikni TUKAJ in bodi na tekočem.

%d bloggers like this: