• :
  • |

Prva imena festivala in “Fast Bird” vstopnice za MENT Ljubljana 2019

Peta edicija zimskega festivala glasbene kreativnosti, ki se bo odvil na različnih prizoriščih v Ljubljani med 30. januarjem in 1. februarjem 2019, napoveduje prve nastopajoče, 24 imen iz 17 držav. MENT Ljubljana, na začetku leta izbran za najboljši manjši in klubski festival v Evropi, utrjuje pridobljena naziva s slavljenjem razburljive koncertne scene iz cele Evrope.

Ustaljenim koncertnim prizoriščem se pridružuje Ljubljanski grad, konferenčni del festivala pa se prav tako podaja na nove teritorije. Ponujal bo vpogled v neskončne možnosti kitajskega glasbenega trga in raziskoval pomen butičnih festivalov, trajnosti, zelenosti in nenazadnje enakosti. Z veseljem kot prva osrednja intervjuja napovedujemo pogovor s Claire O’Neill, soustanoviteljico neprofitne družbe A Greener Festival, ki med drugim podeljuje nagrado A Greener Festival Award, v Ljubljano pa prihaja tudi Natasha Padabed, lastnica agencije More Zvukov in izvrstna kuratorka.

Od post-punka do zasanjanega popa

MENT Ljubljana bo gostil eno pomembnejših kitarskih zasedb tega desetletja, danske Iceage, ki so letos pri založbi Matador izdali četrti album “Beyondless”, domačo zasedbo Katalena, ki navdih črpa iz zapuščine slovenskih ljudskih pesmi in predstavlja že sedmi album “Človek ni zver/Man Is Not a Beast”, neodvisni rock dvojec Peter Kernel, ki je bil lani nominiran za “najboljši koncertni bend iz Švice” in zagrebško art rock zasedbo Porto Morto, katere istoimenski prvenec so hrvaški mediji označili za enega največjih domačih glasbenih presenečenj. Kako zvenijo protagonisti preporoda alternativne glasbe v Rotterdamu, bo moč slišati na koncertu benda Lewsberg.

Na peti MENT prihajajo It It Anita, še eni v vrsti odbitih belgijskih post-punkerjev, francoski post-metalci Celeste in nizozemska punkovska eksplozija Charlie & The Lesbians. Post-punka in psihedeličnih vložkov se bomo nalezli od benda Squid z Otoka, prave doze rapa, surfa, soula in post-punka, ovite v otroško navihanost, bomo deležni od litvanskih Shishi, ukrajinski dvojec Ptakh_Jung pa bo navdušil s post-rockom, nojzom in elementi grungea, združenimi s sodobno klasično glasbo. Srbski Turisti v Ljubljano prihajajo iz vrste plesnih, jazz in eksperimentalnih glasbenih destinacij, kot odgovor na odmev bogate zgodovine srbske kitarske scene se bo predstavil mlad beograjski trio Vizelj, Čehi Zabelov Group pa ustvarjajo kompleksno filmsko glasbo ob spremljavi semplov in akustičnih glasbil, ojačanih z elektroniko.

S kaotičnim rokenrolom bodo postregli italijanski Bee Bee Sea, s tuareško hipnotičnostjo, arabsko barvitostjo in vplivi anatolskega psihedeličnega rocka španski Mohama Saz. Iz nemškega dvojca ÄTNA se izliva energičen in temačen pop, lo-fi nevihto napovedujejo slovenski 7AM, igra polomljenega jazza in prelepega hrupa vrtinči norveške Aiming for Enrike. Francozinja Jeanne Added osvaja odre z nalezljivim in čutnim popom, ki ji je prinesel tudi Deezerjevo nagrado Adami, elektronske krajine v svojem sanjskem svetu riše Portugalka Surma, jazzovsko znanje in vplivi ter nalezljiva pop senzibilnost se pretakajo po žilah avstrijskih Schmieds Puls. Na valovih alternativnega popa jadra obalni kvartet NOAIR, med art popom, sevdahom in folkom ustvarja kantavtor Sir Croissant iz Banjaluke.

Iskanje inovacij v programih glasbenih konferenc

MENT bo ob svoji peti ediciji gostil prvi možganski trust, jasno naslovljen Kako narediti glasbene konference spet velike“, kjer bo skupina glasbenih profesionalcev iskala ideje za izboljšave in inovacije glasbenih konferenc ter jih predstavila na zaključku konference. Kot podaljšek te posvetovalne skupine bomo z okroglo mizo “Kako ubežati showcase mehurčku?” preizpraševali vlogo showcase festivalov, njihove mnoge fokuse, predvsem pa vlogo ustvarjalcev v tej vedno popularnejši dogodkovni disciplini. Z uvodno okroglo mizo bomo na oder postavili poslušalce, ki na tovrstnih konferencah pogosto ostanejo le statistika. Razkrili bomo novo – regijsko! – mrežo založnikov, ugotavljali, kako je s syncom v Evropi, in se pogovarjali o duševnem zdravju v glasbeni industriji. Ta namreč ob svojih nehumanih urnikih, pritiskih in nestabilnosti načne tudi najtrše.

Med osrednjimi intervjuji napovedujemo dve gostji. Claire O’Neill je soustanoviteljica neprofitne družbe A Greener Festival, ki podeljuje nagrado A Greener Festival Award. V Ljubljano prihaja tudi Natasha Padabed, lastnica agencije More Zvukov, ki zastopa vrsto navdušujočih, predvsem vzhodnoevropskih izvajalcev, ki koncertirajo po celi Evropi in širše. Obenem je znana kot odlična kuratorka ruskih festivalov SKIF, Ethnomechanica in Electro-mechanica.

Več o nastopajočih najdete TUKAJ.

%d bloggers like this: