• :
  • |

RECENZIJA: Johannes Heil »The Black Light«

23.11. 2015

Avtor: Mojca Kadić

Johannes Heil, techno producent iz Frankfurta, je danes izdal svoj deseti studijski album »The Black Light« pri založbi EXILE, ki sta jo z Markusom Suckutom ustanovila na začetku letošnjega leta.

Heil, dovršen glasbeni producent, vedno nastopa le v živo in se nikoli ne prilega običajnim vzorcem. Njegova zamišljenost se manifestira v glasbi, saj je vsak album odsev njegove duše z glasbenimi izkušnjami najrazličnejših zvrsti kot so techno, electro, dub in ambient.

Tudi z novim albumom »The Black Light« pokaže svojo nekonvencionalnost z gostimi atmosferskimi in hipnotičnimi zvoki. Napetost skozi celoten album stopnjuje z bobni in ostalimi tolkali, ki jih dopolnjujejo drseči elektronski zvoki v ozadju. Lahko bi rekli, da gre za večinoma klubski album, kar ni slaba stvar, ko gre za zahtevno obdelovanje techno absorpcij. Občutki ob njegovih skladbah so raznoliki. Globoka glasbena potovanja zajemajo temne in skrivnostne občutke na eni strani, po drugi strani pa svetle in polne življenja.

Heil svoj nov album opisuje z besedami Nikole Tesle: »Black is the true face of Light, only we do not see this«. V prevodu bi to pomenilo črnino kot pravi obraz svetlobe, ki pa jo tako ne zaznavamo. Vse kar človek zaznava navadno poveže s preteklimi spomini, prebavljivimi čustvi in vtisi. Johannes Heil pa želi izpodbiti te gotovosti, ki nas silijo iz našega območja udobja v odsotnost svetlobe. Gre za temačno techno vožnjo z volumni veličastnosti.

Heil raziskuje temačnost techna, pri čemer bi lahko rekli, da je »Scene Four« najtemnejša zvezda v Heilovem vesolju. Med poslušanjem »Scene Four se je težko znebiti občutka, da smo v nekem zapuščenem skladišču, kjer vlada popolna tema. Kljub pridihu ‘rave’ skladišča, se skladba simfonično razvije in pokaže da je več kot le plesni techno hit.

Močno izstopa tudi Johannesov »Scene Eight«, ki je celo poletje odmeval na festivalih in je s surovimi techno ritmi v kombinaciji ambientalne melodije hitro zasvojljiv. Ben Klock je z njim otvoril festival Dekmantel v Amsterdamu, kjer je isto skladbo zavrtela tudi energična Nina Kraviz. Marcel Dettman pa je s tem komadom navdušil belgijsko množico na Douru.

Gre za še en niz uspešnic nemškega producenta, kar potrjujejo tudi ostali glasbeniki elektronskega kova. Album so podprli številni priznani DJ-i in producenti. Med drugim je Ø [PHASE]  album označil kot “Great”, Alan Fitzpatrick ga je opisal z besedami “Well into this! Wicked vibes!”, Laurent Garnier pa kot “Quality techno”. Album so podprli tudi Adam Beyer, Slam, Rodhad, Ben Sims, Joseph Capriati, Speedy J, Rebekah in Pär Grindvik.

Vtis, ki nam ga pusti »Black Light« že ob prvem poslušanju, priča o tem, da je Johannes Heil odličen techno producent, ki kljub dvajsetletni karieri ne kaže znakov upočasnjevanja.

AVTOR: JOHANNES HEIL

NASLOV ALBUMA : THE BLACK LIGHT

ZALOŽBA: EXILE

DATUM IZDAJE: 23.11.2015

FORMATi: VINil, DIGITAlni

EXILELP01_JohannesHeil_CoverArtworkWeb