• :
  • |

»Ne ženem se za glasbeno industrijo, sledim svoji strasti do glasbe in pustim da spregovori svojo zgodbo.«

Amsterdam, 16.10.2015
Mojca Kadić

Intervju: ENRICO SANGIULIANO

Enrico Sangiuliano, perspektiven milanski DJ in producent, ki je širši množici najbolj poznan po sodelovanju z založbama Drumcode in Alleanza, se je v preteklih dneh nahajal na Amsterdam Dance eventu, enem izmed največjih festivalov elektronske glasbe. Nedavno je ustvaril remiks za Borisov ep »Can you hear me«, ki že nekaj tednov zaseda prvo mesto na lestvici Beatport Techno Top 100. Čeprav je na festivalu ADE že nastopal, lahko rečemo, da je bil letos prvič del večjega dogodka t.i. Verknipt Techno Special, kjer je nastopal ob znanih techno producentih, kot so Tommy Four Seven, Rebekah, Clouds in Secret Cinema. Ujeli smo ga pred njegovim nastopom na zabavi založbe Alleanza Konnekt na Leidsepleinu, v osrčju Amsterdama. Pogovarjali smo se o elektronski glasbi, njegovih trenutnih sodelovanjih in planih za prihodnost.

Enrico pozdravljen. Z glasbo si se začel ukvarjati že kot otrok. V živo si nastopal z lonci in ponvami, šolskimi klopmi, prometnimi znaki in bobni. S svojo kariero pa si začel leta 2003 z ilegalnimi elektronskimi zabavami. Kako se je tvoja kariera razvijala naprej?

Bobne igram že od majhnega, in ko sem odkril računalnik sem presedlal z instrumentov na računalniške zvoke. Navdihnilo me je to, da s pomočjo tehnologije lahko ustvarim nekaj, kar ni moč najti v realnosti. Nikoli se nisem gnal za glasbeno industrijo. Od zmeraj sem ustvarjal glasbo iz užitka in sledil svoji strasti do glasbe. Namesto, da bi se posvetil šoli, sem raje ustvarjal glasbo. Nekega dne mi je prijatelj povedal za ‘rave partije’, ki so jih organizirali in menil, da bi bil s svojo glasbo idealen za to. Po tem, ko sem jim pokazal nekaj svojih trikov na konzolah, so bili navdušeni in me povabili zraven. Po desetih letih nastopanja na teh zabavah sem začutil, da je čas, da pošljem nekaj demo posnetkov glasbenim založbam, in slišim njihovo kritično mnenje. Vse je potekalo postopoma, nikamor nisem hitel. ‘Rave partije’ sem pustil za sabo in začel producirati svojo glasbo. Štiri leta sem se osredotočal na glasbeno produkcijo in zdaj sem na srečo preobremenjen s prošnjami za različne glasbene mikse.

Kako so izgledali tvoji prvi ‘rave partiji’?

Spominjam se jih kot da bi bili včeraj. Bili so na najbolj neverjetnih lokacijah v Italiji, največkrat so to bili open air-i v gozdovih, blizu rek ali med gorami. Vse te zabave so bile zasebne, atmosfera je bila intimna s pridihom psihadeličnih vibracij. Vse je bilo offline. Nobenih fotografij, videov ali Facebooka. To je naredilo te dogodke še bolj posebne. Na teh zabavah sem vrtel veliko glasbenih hitov, ki jih nikoli nisem izdal. Moja filozofija je bila »Če želiš slišati mojo skladbo, se moreš udeležiti moje zabave.«

Leta 2009 si svojo kariero si nadaljeval s sodelovanji z glasbenimi založbami ALLEANZA, ALCHEMY RECORDS, GEM RECORDS in DRIVING FORCES. Od leta 2014 naprej pa sodeluješ tudi z HERZBLUT, RITEM CONVERT(ED) in DRUMCODE. Kako se je tvoj glasbeni stil spreminjal od nastopov na ilegalnih ‘rave zabavah’ do sedaj, ko sodeluješ z znanimi glasbenimi založbami in kaj je imelo največji vpliv na to?

Moja glasba se je spreminjala po naravni poti. Vedno sledim temu kar čutim. Vplivi so vsekakor bili, vendar ne bi mogel ničesar posebej izpostaviti. Poslušam zelo širok glasbeni spekter in vsak dan poskušam svoja čustva pretvoriti v glasbo.

Mauro Picotto te je opisal kot “perfekcionista, katere skladbe imajo neverjetno zgradbo z veliko domiselnimi detajli.” Katere glasbene legende so imele največji vpliv na tvojo glasbo?

Mauro Picotto je zame že od otroštva dalje eden največjih legend. Kot rečemo italijani, »Sono cresciuto a pane e Picotto«, kar bi pomenilo, da sem odrasel s kruhom in Maurom Picottom. Organiziral je glasbeno tekmovanje in izmed okoli 5000 prijavljenih glasbenikov je izbral tri glasbenike, ki so imeli kasneje možnost nastopati v živo na festivalu, ki ga je organiziral. Jaz sem na tem tekmovanju zmagal in imel to čast, da sem ob njem nastopal na festivalu. Tako sem ga tudi osebno spoznal in izdal nekaj skladb za njegovo glasbeno založbo.

Velik vpliv name je imel tudi Adam Beyer. Prvič sem ga slišal leta 2003, pri svojih rosnih petnajstih letih. Adam takrat še ni bil taka zvezda. Neverjetno je, ko pomislim na to, da sem 12 let nazaj bil deležen enih izmed njegovih prvih nastopov in bil njegov velik fan, zdaj pa izdajam glasbene hite na njegovi založbi Drumcode. Prekrasno je, kako sedaj sodelujem z ljudmi, ki so moji vzori že od majhnega.

Kljub temu, da si v Amsterdamu v zadnjih letih že nastopal (lani si nastopal tudi na ADE v baru CUE), bi lahko rekli, da je to tvoj prvi veliki nastop na ADE. Sinoči si nastopal na dogodku Verknipt ADE Techno Special v Wester Unie med techno mojstri, kot so Tommy 47, Rebekah, Clouds in Secret Cinema. Kako je bilo, je dogodek dosegel tvoja pričakovanja?

Zabava je bila odlična. Nanjo me vežejo lepi občutki, lokacija je bila prav tako čudovita. Vzdušje je bilo veličastno, veliko lepih, smejočih se deklet in kvalitetna svetlobna konstrukcija. V Wester Unie sem bil že leta 2012, ampak samo poslovno. Takrat sem prvič spoznal člane GEM založbe, takoj po moji prvi objavi za to glasbeno založbo. Tri leta kasneje pa zdaj nastopam tukaj.

Si svoje nastope vedno vnaprej natančno začrtaš?

Ne. V mislih si ustvarim nekakšen okvirni zemljevid, ampak med zabavo grem potem v različne smeri. Vedno sledim svojemu instinktu in glasbeni izbor prilagodim lokaciji in množici, ki me obdaja.

Svojo kariero si začel v Italiji in nadaljeval z nastopi po celi Evropi. Zdaj nastopaš v Amsterdamu, ki velja za eno izmed prestolnic techna. Ali opaziš kakšne razlike med Italijansko in Nizozemsko množico na zabavah z elektronsko glasbo?

Seveda. Na techno zabavah v Italiji vlada pretežno moška populacija, medtem ko je tukaj na Nizozemskem tudi veliko deklet, ki se nasmejano gibljejo v ritmih temačnega techna. V Italiji je čutiti predvsem to, da se ljudje gredo ven zabavati, imeti dobro. Po drugi strani pa Nizozemci vedo kaj počnejo. Techno glasba je močno integrirana v njihovo kulturo. Všeč mi je, ker tukaj lahko predvajam glasbo, ki bi bila za italijansko občinstvo mogoče pretežavna. Če želiš poslušati nekaj specifičnega, moraš namreč biti izurjen, dobro poznati določeno zvrst glasbe.

Pred kratkim si objavil dve zelo ritmični in hipnotični skladbi. Ena je “Trrbulence”, ki je nastala v sodelovanju s producentom Secret Cinemo pod založbo Drumcode. Druga pa je remiks Borisovega epa “Can you hear me”, izdan na Alleanzi. Ta že nekaj časa zaseda prvo mesto na lestvici Beatport Techno Top 100. Ali nam lahko poveš kaj več o teh sodelovanjih?

Secret Cinema je eden izmed mojih vzornikov. Srečala sva se v njegovem studiu v Rotterdamu in pod založbo Drumcode ustvarila glasbeni komad »Trrbolence«. Z njim veliko sodelujeva, trenutno ponovno pripravljava nekaj zelo zanimivega.

Za remiksom »Can you hear me« pa se skriva zanimiva zgodba. Boris, priznan Dj iz New Yorka, me je prosil za remiks njegove skladbe. Prošnjo sem sprejel, takoj začel delat na remiksu in ko je bilo že skoraj vse končano, se mi je nekaj zataknilo pri programski opremi. Obrnil sem se na proizvajalce moje glasbene opreme za pomoč. Zbal sem se, da bo ves moj trud, ki sem ga vložil v ta projekt, bil zaman. Pritisk je bil tudi z založbe Alleanza. Na srečo mi je Abelton tim pomagal in po treh dnevih v studiu, sem uspel rešiti projekt in vse je bilo v redu. Ne predstavljam si, kaj bi bilo, če bi projekt izgubil, saj je skladba sedaj zelo uspešna, zaseda namreč prvo mesto na Beatportovi lestvici.

Zdi se, da z glasbo nisi očaral samo Evrope. Po nastopih v Amsterdamu se odpravljaš še na Mauritius in v Avstralijo. Se že veseliš tega?

Ja. Naslednji teden nastopam na Mauritiusu in komaj že čakam zamenjati te deževne in hladne dneve za poletne temperature. Zanimivo je slišati, da se tudi tam nekaj premika na področju techno glasbe. Potem grem pa v Avstralijo. Najprej v Brisbane, za kar še nimam podrobnosti za nastop. Kasneje pa v Melbourne, kamor me je povabila promotorka, ki je s svojo ekipo ustvarila nov glasbeni ‘podcast’. Bili so v iskanju svežih, ritmičnih elektronskih zvokov in domislili so se sodelovanja z mano. Poslal sem jim nekaj svojih posnetkov in bili so popolnoma navdušeni. Takoj so objavili moj ‘podcast’ in me povabili na svoj dogodek.

Trenutno se nahajaš v Milanu, kjer imaš svoj glasbeni studio in delaš kot audio inženir. Razmišljaš, da bi se v prihodnosti preselil kam drugam?

Še vedno samo razmišljam o tem. Ena od možnosti bi bila ena izmed evropskih prestolnic z glasbenim stičiščem za mreženje glasbenih ustvarjalcev. Milano je sicer tudi glasbeno stičišče, vendar tukaj skoraj nikoli ne nastopam. Barcelona bi znala biti zanimiv kraj za živet, tudi Amsterdam, Ibiza ali London. Ampak trenutno ne morem nič reči za sigurno.

Kakšni so tvoji plani za prihodnost? Kaj lahko pričakujemo od tvojih prihajajočih komadov?

Poskušam najti neko ravnotežje. Trenutno ustvarjam nekaj zanimivih remiksov, eden izmed njih bo tudi s Secret Cinemo. Z njim sodelujem tudi v obsežnem projektu »25 years in techno scene«. Medtem ko skoraj vsak techno producent ali DJ izda preko 20 komadov na leto, jih jaz le par. Z lahkoto bi jih tudi sam dosegel toliko, vendar prisegam na kvaliteto, ne na kvantiteto. Nerad sprašujem bolj uveljavljene glasbenike za sodelovanje, saj vem, da so preobremenjeni s prošnjami. Raje imam, da moja glasba spregovori sama zase. Opažam, da sčasoma vedno več ljudi prihaja do mene z željo po sodelovanju, ker jim moja glasba seže v srce. Zgleda, da sem na pravi poti, saj se mi postopoma začenjajo vrata odpirati na vseh koncih.

Enrico Sangiuliano bo naslednji mesec nastopal tudi pri nas. Pričakujemo ga v enem izmed Ljubljanskih klubov 20. 11. v sklopu nove serije elektronskih zabav Alex Serra & Friends. Več podrobnosti kmalu!

%d bloggers like this: